Villaviciosa - Reisverslag uit Villaviciosa, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu Villaviciosa - Reisverslag uit Villaviciosa, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu

Villaviciosa

Blijf op de hoogte en volg thieu

22 Mei 2014 | Spanje, Villaviciosa

Regen bij het vertrek blijft iets wat niet leuk is, nog minder leuk is nhet als het de eerste 60 km blijft gieten, maar ja, er is geen alternatief. Blijven in een plaatsje waar werkelijk HELEMAAL niks te doen is, is geen optie. Dus op weg en warempel na Gijon wordt het droog.
ik wilde de stad Aviles vermijden want die trok me niet en ik kon er omheen, maar het is Spanje, dus vlak na Aviles in de stromende regen wordt de weg 4 baans en zonder een fatsoenlijke waarschuwing dat het niet kon zit ik op de autoweg en raast het verkeer met rotvaart langs me. Gelukkig wordt er volop getoeterd en ik keer op de vluchtstrook en rij een kilometer terug naar de eerste de beste afrit. Daar begint de weg die ik moet hebben.
In no time ben ik in Gijon waar ik bij de plaatselijke Info aan de haven een stempel haal en weer verder trek en na een koffie ben ik snel bij de universiteit en ziekenhuis en weer op weg naar de bestemming.Ik heb 2 keuzes, doorrijden naar La Isla en weer in een slaapzaal trekken of in Villaviciosa een klein Hostal dat pelgrims ontvangt betrekken. Ik kies voor het laatste. Voor de planning maakt het niet uit, zondag ben ik in Bilbao.

  • 22 Mei 2014 - 19:53

    Jos:

    In Dublin was het vandaag droog en mooi, vanavond gaat het daar regenen, zeggen ze. Het blijft merkwaardig dat je in een paar uur zo ver weg kunt zijn. We zijn hier vandaag begonnen aan de James Joyce route, nogal stads en conceptueel in vergelijking met de eenzame ascese van de pelgrim op de fiets.

  • 22 Mei 2014 - 21:09

    Jan:

    Thieu, bij mooie fietsreizen hoort afzien. Dat had je dus vandaag. Maar na afzien komt weer genieten. Dus morgen vol goede moed verder!
    Hier was het heerlijk weer, wel veel wind. Ruim 50 km gefietst. Daarna vergadering in Amsterdam. Morgen naar Dordrecht voor het 26e weekeinde met de Bijenkorvers die geleid en geleden hebben. Groet van Nelleke en Jan

  • 22 Mei 2014 - 21:31

    Toon:

    Dag Thieu,

    Hier vanmiddag zon tot 18.00 uur, toen heftige regen. In de Giro ook veel regen, dus ... Met interesse je vorige verslagen gelezen. 'Commerciëler en minder spiritueel': geijkte gespreksstof voor het komende familieweekend. Veel succes en plezier bij de laatste etappes.

    Groet, Fransje & Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villaviciosa

thieu

gepensioneerd, getrouwd, twee dochters en 4 kleinkinderen. Fiets graag en veel. Ben in 2006 naar Santiago gefietst en ga 6 mei naar Sevilla voor de Ruta del plata naar Santiago. Daarna door via de Ruta del Norte naar Bilbao

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6514

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Ruta de Plata

Landen bezocht: