Ergens aan de kust - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu Ergens aan de kust - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu

Ergens aan de kust

Blijf op de hoogte en volg thieu

20 Mei 2014 | Spanje, Ribadeo

Even geen verslagje, maar een bedankje aan iedereen die de verslagen leest en reageert. Dank voor jullie steun. Het gaat prima met me, veel ontzettend leuke mensen ontmoet van alle nationaliteiten, veel gehad aan de verhalen van iedereen.
Er is wel een verschil met 2006, het is nu toch commercieler geworden en minder spriritueel. De meeste doen het echt voor het wandelen en fietsen. Het gevolg is dat er ook wat horken onderweg zijn, vaak met de mountainbike, ik weet, ik heb zelf ook veel op zo'n ding gezeten, maar met een mountainbike op de zeer druk belopen route van de camino frances, daar loop je echt in file, en daar in een afdaling op een stenige ondergrond met bijbehorende sleuven met een mountainbike tussen de wandelaars.....
dat gaat een keer fout, helaas.
Overigens het succes van de camino heeft ook een goede kant. Een heel gebied waar niet bijzonder veel gebeurt, met name Galicie, profiteert van de vele wandelaars en fietsers, buiten het overige toerisme nog.
Overigens Santiago was fantastisch....
Verheug me op 2 dingen: Bilbao en het Guggenheim en natuurlijk weer thuiskomen!

• 20 Mei 2014 - 16:48

Bram En Willem :

Wij kijken er ook naar uit opa!

• 20 Mei 2014 - 17:23

Jos:

Thieu het klinkt allemaal heel vitaal, vergeleken bij hier: ik heb al een week de griep, en in tamelijk heftige mate. Ik werk op halve kracht en zit een beetje suf bij allerlei bijeenkomsten. Ik moet er niet aan denken op de fiets te zitten en te moeten klimmen. Maar Jan zegt altijd: het goede nieuws is dat het over gaat. Blijf gezond!

• 20 Mei 2014 - 18:04

Jan:

Thieu, inderdaad, alles gaat over, behalve den honger zou ons moeder zeggen. Piet, Dora, Nelleke en ik vonden Bilbao fantastisch mooi. Maar ook Burgos is prachtig. Je hebt dus nog veel te zien en te beleven. Geniet! Groet van Nelleke en Jan

• 21 Mei 2014 - 08:39

Jose Kessels:

Thieu, geniet van al het moois, en zoals ons moeder zei: nergens onder of tussen raken, hou God voor ogen en je kleingeld. Veel plezier en tot gauw. Jose en Piet.