Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu

Ribadeo

Blijf op de hoogte en volg thieu

20 Mei 2014 | Spanje, Ribadeo

In de herberg in Baamonde ligt in hetzelfde kamertje als ik een duitser die vertelt dat 70% van de mensen die de ruta del norte doen duits is. Zal even wennen zijn, deze is er een van het prettige soort. Ik kook en heb genoeg voor 2 dus hij eet mee en gaat meteen nog een fles wijn extra halen en nodigt me daarna nog uit om een biertje (hoe kan het anders) in de bar te gaan drinken. Voor het eerst val ik met meer als genoeg op in bed en slaap als een roos.
De voorspelde regen van gisteren viel mee en vandaag lijkt het ook droog te blijven en warempel buiten een paar druppels houd ik het droog. Maar wat is het weer koud, mijn truc met de sokken om de handen maar weer gedaan en ja, na 5 kilometer kom ik er achter dat ik mijn bidons in de herberg heb laten staan. 10 km straftraining voor de uitspattingen van gisteren.
Na een kilometer of 80 kom ik de laatste helling voor de kust af en zie de zee. Nog 20 km verder ben ik in Ribadeo aan de monding van de rivier de El Teson. Op de grens van Galicie en Asturie.
De herberg kan niet mooier liggen aan de monding van de rivier en de zee op een rots in een modern gebouw in het park.
Een kleine herberg dus die zal wel vollopen vanavond. Maar prima douches en een kleine kookgelegenheid. Dus ik hoef niet tot na 8 uur te wachten om te eten. Ik kook zelf mijn potje.
Nog 350 km naar Sanrtander en 450 naar Bilbao.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ribadeo

thieu

gepensioneerd, getrouwd, twee dochters en 4 kleinkinderen. Fiets graag en veel. Ben in 2006 naar Santiago gefietst en ga 6 mei naar Sevilla voor de Ruta del plata naar Santiago. Daarna door via de Ruta del Norte naar Bilbao

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 6508

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Ruta de Plata

Landen bezocht: