puebla de zanabria - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu puebla de zanabria - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu

puebla de zanabria

Blijf op de hoogte en volg thieu

14 Mei 2014 | Spanje, Puebla de Sanabria

Een heftige dag vandaag zoals verwacht, 122 km met bijna 200 hoogtemeters hakte er wel in.
Ik wilde de grote weg vermijden, dat is gelukt, maar het gevolg was dat na een wat rustiger begin het allemaal wat geaccidenteerder werd. Ik had een keurige route gemaakt op Strava, maar volgens de kaart liep die toch net iets anders. De kaart gevolgt, die leek me betrouwbaarder, een vergissing dus. Op een gegeven moment vroeg ik de weg in een klein dorpje en een man wees me keurig het vervolg, maar volgens mij kon hij nioet lezen of schrijven dus hij deed maar wat. Ik de berg op, 18%, en de weg werd steeds slechter en onverhard. Na een paar kilometer kom ik een paar boswachters tegen waar ik aan vroeg of ik goed zat. Volgens de kaart dus wel, maar helaas die weg was echt onbegaanbaar.
terug en verder over een andere weg richting Portugal. Het begin ging nog wel maar gelukkig wist ik niet van te voren dat ik nog 2 beklimmingen met stijgingspercentages tot 20% voor de kiezen kreeg.
Maar... het goede nieuw: ik voel me prima, heerlijk eggeten, een belgisch echtpaar heeft voor mij gekookt, carbonara spagetti..

  • 14 Mei 2014 - 21:40

    Thieu Kessels:

    Hoi Thieu, als ik dit reisverslag lees ben ik blij dat ik niet mee hoef te fietsen!!
    Phhh.... wat een tocht vandaag! Knap hoor.
    Groetjes van het thuisfront xx

  • 14 Mei 2014 - 21:48

    Anne, Robert, Bram En Willem:

    Is dat het Belgisch echtpaar op de ezel? Doe rustig aan, veel plezier weer verder!

  • 15 Mei 2014 - 07:42

    Jos:

    Ik heb wel eens in Spanje een pad door de bergen proberen te vinden. Het houdt gewoon op, terwijl het op de kaart doorloopt. Met een levensgevaarlijke afdaling als gevolg. Zij zetten op de kaart wat ze hopen, niet wat er is. Maar ja, moet een mens dan maar op de snelweg gaan fietsen? Anne's voorstel van een ezel is ook zo gek nog niet.

  • 15 Mei 2014 - 10:06

    Jan:

    Thieu, je moet maar denken: dit soort dagen levert de mooiste verhalen op. Ben straks benieuwd naar de foto's! Geniet en blijf gezond. Groet, Jan en Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puebla de Sanabria

thieu

gepensioneerd, getrouwd, twee dochters en 4 kleinkinderen. Fiets graag en veel. Ben in 2006 naar Santiago gefietst en ga 6 mei naar Sevilla voor de Ruta del plata naar Santiago. Daarna door via de Ruta del Norte naar Bilbao

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 6434

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Ruta de Plata

Landen bezocht: