Salamanca-Zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu Salamanca-Zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu

Salamanca-Zamora

Blijf op de hoogte en volg thieu

13 Mei 2014 | Spanje, Zamora

Het was koud vanmorgen, een gure wind uit noord oost en maar een graad of 6. Natuurlijk werd het wel iets warmer, maar de fietsers die ik zag droegen warme broeken truien en handschoenen. Even wennen dus en ook maar een jack aangetrokken.
Een korte etappe om Zamora te bezoeken, de meest Romaanse stad van Spanje. Veel monumenten een prachtige kathedraal en wat het meest opvalt: de rust.
Geen toeristen, maar wel veel lopers zodat de refugio of albergue zoals ze hier zeggen "completo" was. Ik lig nu in een hotel met de toepasselijke naam; Ruta del Plata. Een chauffeurs onderkomen, maar nette kamers en genoeg te eten. Zit nu aan de bar te typen.
Tot nu toe heb ik met veel plezier de N630 gevolgd, de weg die paralel loopt voor een groot gedeelte aan de Autovia. Totaal geen verkeer, de rust, en toch de dorpjes waar je geregeld door komt.
Morgen is dat feest afgelopen en moet ik over kleinere wegen mijn route vinden. Maar ook dat gaat lukken.

• 13 Mei 2014 - 23:15

Jos:

Wordt het niet eens tijd voor een rustdag Thieu? En hoeveel etappes is het nog naar Santiago? Maar ja, als je aan het fietsen bent wil je natuurlijk doorfietsen. Die weg op de foto, die was wel erg recht, maar inderdaad, geen auto's. Gek met zo'n tocht denk ik een paar keer per dag: hij is daar nou lekker aan het fietsen in zijn eentje. Hou je goed!

• 14 Mei 2014 - 23:20

Toon:

Prijs je gelukkig, Thieu, want hier regent het al de hele week. Zelfs in de Giro regent het iedere dag. We zijn allemaal jaloers: wij de hele dag ploeteren en jij lekker fietsen! Groet, Toon.

Verslag uit: Spanje, Zamora

thieu

gepensioneerd, getrouwd, twee dochters en 4 kleinkinderen. Fiets graag en veel. Ben in 2006 naar Santiago gefietst en ga 6 mei naar Sevilla voor de Ruta del plata naar Santiago. Daarna door via de Ruta del Norte naar Bilbao

Actief sinds 23 April 2014