Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu

Salamanca

Blijf op de hoogte en volg thieu

12 Mei 2014 | Spanje, Salamanca

Het wordt gezien als de mooiste stad van Spanje, dat zou zo maar kunnen kloppen, het ene monumentaal gebouw na het andere. De stad is vergeven van de terrasjes en niet te vergeten, het is een studenten stad met de oudste universiteit van Spanje. Dan kun je je al iets voorstellen van de mensen die hier rondlopen. Een ding is zeker, ze kleden zich veel beter dan bij ons.
Vanmorgen vertrokken uit het hotel zonder ontbijt, dat hadden ze niet. Ik ndenk ik koop iets bij de supermarkt, maar helaas pas om 9 uur. Dus ik gokte maar op snel een kroegje te vinden voor een koffietje en wat te eten, maar helaas, meteen een klim naar een pas van 1200 meter en daarna een schitterende afdaling waar ik beneden bijna vol in de remmen kon, want daar was een kroegje. Gered door de gong zullen we maar zeggen.
Helaas was ook al snel duidelijk dat mijn fiets de nodige reparatie behoefde, een fikse slag in het voorwiel, dat stuurt niet gemakkelijk en weer was mijn balhoofd losgelopen.
Bij het binnenrijden van Salamanca zie ik zowaar een reparation de bici. Mijn fiets daarheen en voor het lieve bedrag van 85 euro was hij vanmiddag weer klaar. Ik hoop dat hij het nu houdt, hij lijkt prima gerepareerd.

  • 12 Mei 2014 - 18:51

    Joke Smeulders:

    HeyThieu, een mooie reis als je verhalen zo leea. Wel goed uitkijken tijdens de schitterende afdalingen he!
    Hier is het koud en vooral ook heeeel nat, plens buien. gisteren op moderdag hebben we genoten van de twee kleine mannen en de lekkere taart die Elles heeft gemaakt. Vandaag weer aan de bak in de Bieb op de markt een PR kantoortje voor Vliegertapijt inrichten. Veel kunstenaars en veul kunst hangt er. Nou ik ga nog wat informatie opdoen bij ene Jozef die weet hoe je met GPS om moet gaan, voor een speurtocht door de wijk. Hou je haaks en vlieg niet uit de bocht, en blijf stevig in je zadel, groet Joke

  • 12 Mei 2014 - 18:52

    Jos:

    Ha Thieu, da's lastig, als je balhoofd los zit, dat weet ik omdat het mijne ook los zit. Voor E 85,- gerepareerd, dat zou ik ook wel willen. Ik ben wel eens in Salamanca geweest, hadden ze daar niet een geweldig mooi plein? Groet!

  • 12 Mei 2014 - 18:55

    Frank:

    hoi Thieu, Je bent al over de helft. Nog de fiets heel houden dan gaat het "bijna" vanzelf.
    Nog veel mooie kilometers .

    Groeten Frank

  • 12 Mei 2014 - 22:47

    Jan:

    Thieu, goed te horen dat het allemaal goed komt, eten, drinken, fietsen, reparatie, mooie steden. Salamanca vonden wij ook prachtig! Zeker dat mooie grote plein, maar ook de universiteit.
    Vanavond met Jos naar het Concertgebouw geweest. Prachtig concert. O.a. Een habanera van Ravel. Moesten we toch aan jou denken.
    Blijf heel en geniet! Groet van Nelleke en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

thieu

gepensioneerd, getrouwd, twee dochters en 4 kleinkinderen. Fiets graag en veel. Ben in 2006 naar Santiago gefietst en ga 6 mei naar Sevilla voor de Ruta del plata naar Santiago. Daarna door via de Ruta del Norte naar Bilbao

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 6425

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Ruta de Plata

Landen bezocht: