Tajo BeJar - Reisverslag uit Béjar, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu Tajo BeJar - Reisverslag uit Béjar, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu

Tajo BeJar

Blijf op de hoogte en volg thieu

11 Mei 2014 | Spanje, Béjar

Vroeg vertrokken voor de warmte richting Salamanca. Ik kies voor de route via de N630. Een prachtige weg die de route van de autostrada volgt, maar al het verkeer zit op de snelweg. Dus het enige verkeer is een verdwaalde auto en wat racefietsers. Onderweg zie wel geregeld de wandelaars op de route.
Fietsen is niet altijd gemakkelijk maar het lopen lijkt me verschrikkelijk, het idee alleen al dat je nog zo'n 600 km moet lopen.....
108 km 19.0 gem 1400 HM
Vandaag is de dag als mijn vader nog leefde dat hij 100 zou zijn geworden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij vandaag welwillend mijn geploeter aangezien heeft. In zijn tijd waren dit soort ondernemingen nog ver weg. Nu doen we het gewoon en kunnen het ook nog.
Ik slaap in een Hostal in Bejar, gelegen achter een restaurant met de toepasselijke naam Ruta del Plata. Het viel nog niet mee iets te vinden. In een plaatsje hiervoor is wel een hotel, maar te chic en te duur voor mij. Een albergue is niet te vinden en in het plaatje zelf is alleen ook weer een 3 sterren hotel. Net als ik besluit gewoon verder te fietsen kom ik hierlangs e voila. Ik slaap weer voor 25 euro, wel meer als in een albergue, maar wel alleen op een kamer.
het was wel weet een prachtige tocht, vroeg vertrokken bij het embalsa de tajo, langs het water en daarna langzaam omhoog klimmend naar de meseta. De weg loopt dwars door placencia waar ik een stempel haal en koffie drink.
Bij Aldanueva begint de klim naar de puerto de Bejar. 8 kilometer klimmen naar zo;n 1000 meter hoogte en guess what... er ligt hier nog sneeuw op de toppen.

  • 11 Mei 2014 - 17:27

    Jan:

    Thieu, rust lekker uit en geniet van de warmte en het lekkere eten. Hier is het nat en vies. Vanavond eten we bij Jan Berger. Groet, Jan

  • 11 Mei 2014 - 19:25

    Jos:

    Mooi die sneeuwtoppen! En kennelijk een mooie tocht. Hoe krijg je het toch voor elkaar overal een bericht op internet te zetten? Goede benen morgen!

  • 11 Mei 2014 - 20:16

    Jan Van Bokhoven:

    dag thieu we hoorden van morgen dat je deze tocht aan het maken bent geniet er van hier is het weer niet goed dus kom goed gerolleerd terug en veel plezier stuur eens een mail of wat fotoos als het kan dan mail ik ze wel door groeten jan van bokhoven..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Béjar

thieu

gepensioneerd, getrouwd, twee dochters en 4 kleinkinderen. Fiets graag en veel. Ben in 2006 naar Santiago gefietst en ga 6 mei naar Sevilla voor de Ruta del plata naar Santiago. Daarna door via de Ruta del Norte naar Bilbao

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 6423

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Ruta de Plata

Landen bezocht: