Monesterio Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu Monesterio Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van thieu kessels - WaarBenJij.nu

Monesterio Merida

Blijf op de hoogte en volg thieu

09 Mei 2014 | Spanje, Mérida

Vandaag wat gemakkelijker, veel bergaf, maar dat is niet zo erg na de zware dag van gisteren.
110 kilometer, 450 HM en 25 gemiddeld
Dat geeft al wat aan.Veel op de N630, de oude weg tussen Sevilla en Salamanca. Er ligt een gloednieuwe snelweg langs waar al het verkeer op raast en op de oude weg heb ik het rijk alleen, soms een auto, soms een wandelaar op de route als die even over de weg gaat, en heel soms een fietser.
Alice uit Nieuw Zeeland, die gisteren in dezelfde refugio was als ik kwam ik natuurlijk tegen, op een oude mountainbike doet die dezelfde km als ik, knap hoor.
Merida wordt het Rome van Spanje genoemd en dat klopt wel, zie de foto,s, maar dan zonder de jachtige sfeer en wel de ontelbare terassen, vaak gekoeld met een sproei systeem wat het verblijf veraangenaaamd. ik kende dat alleen van groenteafdelingen in dure winkels, maar hier passen ze het toe op terrassen om de klandizie in vorm te houden.
De refugio was vol dus ik moest een Hostal zoeken maar dat was geen straf, alleen op een kamer met airco voor 30 euro, dat is nog te doen.
Heerlijke tapas gegeten en wat grote ijskoude glazen bier gedronken, heerlijk.

• 10 Mei 2014 - 21:58

Jos:

Ha Thieu, klinkt goed, daar! Wij hebben net hier het feestje van Nelleke's verjaardag in Bilthoven gevierd, gezellig. Verder hier grotelijks kutweer, regen, wind, kou, 13 graden. Toon heeft het conflict met zijn school tot een einde gebracht. En intussen woedt het songfestival. Van die dingen. Hartelijke groet uit koud Amsterdam.

Verslag uit: Spanje, Mérida

thieu

gepensioneerd, getrouwd, twee dochters en 4 kleinkinderen. Fiets graag en veel. Ben in 2006 naar Santiago gefietst en ga 6 mei naar Sevilla voor de Ruta del plata naar Santiago. Daarna door via de Ruta del Norte naar Bilbao

Actief sinds 23 April 2014